Klassedannelse

Her kan du se, hvilke principper vi følger i forbindelse med klassedannelse i tilfælde af klassedeling eller -sammenlægning.

Klassesammenlægning og klassedeling

Ændring af elevtal kan medføre klassesammenlægning. Klassedannelsen sker som udgangspunkt ved, at alle klasser på årgangen opløses og eleverne fordels på ny.

Inden klassedannelsen finder sted, har forældrene været indbudt til informationsmøde om processen. Det er skolens ledelse, der træffer beslutning om processen for klassedannelsen.

Ændring af elevtal kan ligeledes medføre klassedeling således, at fx to klasser udvides til tre klasser. Ved klassedeling er princippet, at alle klasser på årgangen opløses og eleverne fordeles på ny.
Inden klassedelingen finder sted, har forældrene været indbudt til et informationsmøde.

Det er skolens ledelse, der træffer beslutning om den endelige fordeling.