Juniorklub

Hornbæk Juniorklub er et fritidstilbud til børn fra 4. klasse til og med 6. klasse.

Pr. 1. januar 2024 koster det 590 kr. om måneden. Juli måned er betalingsfri.

Der ydes ikke søskendetilskud. Ligeledes ydes der ikke økonomisk friplads til juniorklubber i skoleregi.

Børn fra andre skoler kan også tilmeldes Juniorklubben.

Juniorklubben på Hornbæk Skole er børnenes fristed til at være sammen med deres venner efter skoletid, i hyggelige og trygge rammer. Her er der også mulighed for at få nye relationer på tværs af klasser og årgange samt at være en del af et fællesskab med andre. Her er der tid og plads til at udfolde sig aktivt og kreativt sammen med både børn og voksne.

I Hornbæk Juniorklub møder man glade børn og aktive, deltagende og nærværende voksne.

Den anerkendende pædagogik er udgangspunktet for det pædagogiske arbejde i Hornbæk Juniorklub.

Det er vigtigt for os, at det er børnenes fritid, derfor har man selv meget stor indflydelse på hvad man kan og vil lave. Vi inddrager børnene i planlægningen af aktiviteterne, og følger og arbejder ud fra børnenes initiativer og ideer.

Vi har fokus på børnenes sprogbrug og har en god dialog med børnene omkring sproget og måden at være sammen på. Vi støtter op om, og laver rammerne for, at børnene kan udvikle gode relationer på tværs af alle klasser og årgange i klubben.

Vi har plads til forskellighed og arbejder med respekt og tolerance blandt vores børn, her er der plads til alle og vi arbejder hårdt for, at alle føler sig som en ligeværdig del af fællesskabet.

Juniorklubben åbner, når børnene har fri fra skole og lukker kl. 17.00.

Når børnene kommer, skal de registrere sig på vores tablet, på Aula komme/gå og sige hej til en af de voksne.

I ferier har vi åbent fra kl. 09.00-14.00. Hvis man kommer i klub i ferier, skal man møde op senest kl. 09.15 i tilfælde af ture ud af huset og andre særlige aktiviteter.

Juniorklubbens lukkedage følger Hornbæk Skoles feriekalender.

Hornbæk Juniorklub har til huse i store, hyggelige lokaler i kælderen på Hornbæk Skole. Vi ligger lige ud til store grønne områder, hvor der kan leges og spilles fodbold m.m.

Vi har Hornbæk Sportsforening i baghaven og mulighed for at benytte banerne og aktivitetsområdet.

I selve klubben har vi et stort aktivitetsrum med computere, tv, poolbord, bordtennis og langborde til spil og hygge. Der er i samme lokale flere sofagrupper, hvor man kan slænge sig med vennerne.

Vi har et krearum med masser af plads og mulighed for at udnytte sin kreativitet eller måske danse foran spejlvæggen.

Vores barlokale ligger midt i Juniorklubben. Her har vi en "kiosk", hvor vi sælger mad/snacks og drikke. Det er også i barlokalet, man kan spise sin medbragte mad eller sine købte snacks. Her er også langborde, som bruges til spil og hygge.

Vores sidste lokale er også et aktivitetsrum, hvor man kan spille airhockey, bordtennis eller bordfodbold. Her er også plads til hygge i sofaer og lænestole.

Vi har adgang til alle skolens lokaler, hal og birum, efter skoledagen slutter.

Vi laver en aktivitetsplan for hver måned med mange af de aktiviteter, vi laver, så man har et overblik over, hvad der sker i klubben. I slutningen af hver måned sender vi aktivitetsplanen ud på Aula til forældre, og vi laver også en fysisk seddel, som børnene kan tage med hjem.

Vi tager børnene med på råd, når vi planlægger aktiviteter og tager udgangspunkt i deres ønsker, når vi laver aktivitetsplan.

Der vil være tilmeldingsaktiviteter hver måned. Det kan være shoppeture, bageværksted, bolsjeværksted, tur til svømmehallen, klatreparken, madklub og meget mere.

Udover aktivitetsplanen sker der også mange andre ting i klubben hver dag. Vi laver smykker og andet krea, spiller spil, computer, danser, bygger med lego, spiller bordtennis m.m. Vi har tehygge, bager og hygger sammen.

Nogle gange har vi besøg udefra. Det kan være en yoga instruktør, tryllekunstner eller danseinstruktører m.fl.

Vi har masser af sjov og aktivitet på programmet hver dag. Vi benytter skolens hal hver eftermiddag til stor glæde for rigtig mange af vores børn.

Hver fredag har vi "fredagshygge". Her samles vi alle i klubben og runder ugen af med lidt lækkert at spise og laver quiz, kahoot eller konkurrencer, og der er mulighed for en fælles snak med vennerne.

Én gang om året tager hele juniorklubben på overnatningstur. Det kan f.eks. være til Viborg Legeland, Rush eller et andet spændende sted.

Minimum to gange om året har vi klubaftener, hvor vi mødes efter lukketid og hygger med mad og sjove aktiviteter. Vi vil som regel have en klubaften i foråret og en i efteråret.

Andre gange inviterer vi på fællesspisning i forlængelse af klubbens åbningstid.

Den 1. marts hvert år starter vores miniklub. Miniklubben består af SFO'ens 3. klasser, som starter i juniorklubben sammen med vores 4., 5. og 6. klasser i klubben.

Når man går i miniklub, kan man stadig benytte SFO'en om morgenen på hverdage og i ferier. Ligeledes kan man også benytte SFO i ferier fra kl. 14.00-17.00, når juniorklubben er lukket.

I juniorklubben har vi en bar/kiosk hvor vi sælger diverse snacks; myslibarer, frugtkiks, saltstænger, toast og drikkevarer.

Baren er åben hver dag, men har lukket, hvis vi har fælles aktiviteter og lignende.

I ferier sælger vi ikke toast, men man kan stadig købe snacks og drikkevarer.

Udmeldelse af Juniorklubben skal ske med én måneds varsel, senest den 15. eller til den
sidste dag i måneden.