Undervisning uden for skolen

Hornbæk Skole vægter den åbne skole højt. Vi vil gerne præsentere eleverne for autentiske læringsmiljøer både lokalt og i hele Danmark.

Vi prioriterer at deltage i idræts- og kulturliv, besøge museer og samarbejder med foreninger og erhvervslivet.

Eleverne skal på alle klassetrin, hvor det er hensigtsmæssigt i forhold til målsætningen for undervisningen, sikres mulighed for udeskole. Målet kan være fagligt, pædagogisk eller socialt.

Udeskole kan være:

• Ekskursioner: Planlægges og afvikles inden for afdelingens personalemæssige – og økonomiske ressourcer.
  • Lejrskoler: Lejrskoler med tilskud finder sted på 5./6. klassetrin og 8./9. klassetrin.
  • Skolerejser: Skolerejser er et alternativ til den almindelige undervisning uden mødepligt for eleverne